Hvad er stress

Stress er en belastningsgrad som du skal tage alvorligt, fordi belastninger over længere tid øger risikoen for fysisk sygdom, depression, misbrug eller selvmord

De hormoner, der frigives, når du er under pres er adrenalin og noradrenalin samt langtidsstresshormonet kortisol. Det er kroppens kamphormoner med hver sin virkning – positiv som negativ. Stresshormonerne produceres i binyrerne, og binyrernes produktion er bl.a. påvirket af vores oplevelser og vores sind.

Når du er stresset over længere tid, er det vanskeligt for kroppen at finde hvile. Det er fordi der er ubalance i de naturlige stoffer fra vores system som sørger for at vi fungere.

Når du bekymrer dig unødigt eller grubler over fortiden, er det ikke muligt at finde gode løsninger, derfor at vigtigt at få hjælp til at stoppe de tanker der kører i ring.

Med helt konkrete opmærksomhedsøvelser, for du hjælp til at stoppede tanker der kører i ring.

Få hjælp til behandling og forebyggelse

Jeg hjælper hver dag både, børn og unge, kvinder og mænd med at håndtere stress.

Hvis du ikke kan finde hvile og din døgnrytme og søvn er i kludder, er det vigtigt du søger hjælp.

Samtaler hjælper rigtig mange til at genskabe overblik og til igen at kunne mærke kroppens naturlige lag og behov.

Er du i tvivl, så er du altid velkommen til at tage kontakt for at fastslå om du lider af stress eller angst.

Tag din  GRATIS stress test HER

Det er aldrig for sent at få hjælp

Jo længere tid du har været belastet, jo længere tid tager det for dit system at vende tilbage til normal funktion.

Nogle oplever store mèn af stress, fordi stressbelastningerne har været meget voldsomme.

Det er muligt at få redskaber til at minimere symptomerne og leve godt videre, også selv om, der stadig opleves symptomer.

Stadig flere rammes af stress.

Stadig flere danskere bliver ramt af stress, og det er er en belastningstilstand, som bør tages alvorligt.

Stress er en tilstand, som opstår, når du føler et pres fra omverdenen omkring dig – eller indefra dig selv – og jo længere tid du er i denne tilstand – jo længere tid vil det tage dig at komme ud af tilstanden.

Det er derfor vigtigt at få taget hånd om problemet i tide – og det kan jeg hjælpe dig med.

Du finder mere om stress HER

Hvad er angst 

Angst er en naturlig reaktion på noget, der føles farligt. Angsten sikrer, at man reagerer hurtigt og instinktivt, og at man fx flygter eller forsvarer sig, når man føler sig truet. Men nogle oplever angst i situationer, der ikke burde udløse angst – fx hverdagssituationer som at købe ind eller tage med toget.

Du finder mere om angst HER

eks. på symptomer stress eller angst

  • hjertebanken
  • besværet vejrtrækning
  • muskelspændinger
  • træthed
  • panik
  • influenzalignede symptomer
  • hovedpine
  • ondt i maven
  • kvalme
  • svimmelhed
  • tinitus
  • angst for angsten
  • besvimelse
  • prikken og stikken
  • hyberventilation
  • tankemylder
  • overtænkning
  • overbekymring

Er du i tvivl, så er du altid velkommen til at tage kontakt for at fastslå om du lider af stress eller angst.

Kærlig hilsen Laila.