Kort og godt om hvordan du stopper tankemylder.

Sådan stopper du tankemylder.

Når vi ligger søvnløse om natten og tankerne bare lever sit frie liv og vi ikke kan lade være med at fokusere på det der bekymrer os, eller spekulere på, hvorfor vi nu ikke gjorde noget andet, end det vi gjorde.

Så er det ikke sikkert at du er bevidst om, at det er dine tanker der forstyrre din nattesøvn.

De fleste der vælger et forløb hos mig, oplever flest spændinger, angst, stress og depressions symptomer, omkring sove tid hvor vi naturligt skal finde ro.

Når roen har lagt sig og signalerer, at nu skal der hviles ud, så skulle man jo tro, at kroppen automatisk slapper af og sætter tempo ned.

Men det gør den ikke nødvendigvis.

Når vi fokuserer på det der roder rundt på øverste etage og man ligger og søger efter svar og løsninger når der skal hviles, ja så føles det som om, der kuks i systemet.

Resultatet er, at der sker en slags overloadings effekt og det hele suser rundt i ring.

Når det sker, er det helt fysiologisk umuligt, at finde fornuftige løsninger og dermed også opnå gode resultater, fordi kroppen er i alarmberedskab og kun parat til at overleve.

Derfor er det vigtigt at du ved at det ikke nytter at spekulere eller finde løsninger når du skal sove.

Vildt vigtigt !

Du skal finde pause knappen !

Brug 3 minutter på denne øvelse til nat, når du ligger i din seng.

“Læn dig tilbage, luk øjnene. Forestil dig nu et mørkt uendeligt rum hvor dine tanker kommer fra. Forestil dig i det rum du befinder dig, et pengeskab hvor du lægger alle de tanker ind ind i der kommer. Lås pengeskabet og gem nøglen et godt sted så du ved at du kan lukke tankerne ud hvis du får brug for dem”

Heldigvis er det muligt at få hjælp til at lære, at stoppe tanker der kører i ring, som er man havnet inde i et hamsterhjul.

Det er muligt at skaffe dig ro, så du kan fokuserer på virkningsfulde løsninger, når du føler dig udhvilet.

Men det kræver som alt muligt andet, selvfølgelig træning med vigtige redskaber…

********

Hvis du f.eks overvejer at få hjælp, fordi du ofte oplever at miste overblikket, føler dig overloadet og presset, men synes det er for dyrt og for tidskrævende, kan du overveje …

  1. Hvor meget tid og energi du bruger på at spekulere uden at finde svar ?
  2. Hvor meget tid du bruger du på at ærgre dig over hvordan du tænker om dig selv og hvordan kommunikationen med dem du elsker går skævt, fordi du er træt ?
  3. Hvor meget du gerne investerer i en ny sofa, en ferie, en ny mobiltelefon eller lign, som du sikkert selv kan remse op, selvom du ved du har brug for at stoppe op og investerer i dit helbred og din trivsel ?

*******************

Værd at vide …

Mine forløb er særligt tilrettelagte og inkluderer dialog, feed back, sparring, opmærksomheds øvelser, teoretisk gennemgang inden for meta kognitiv psykologi, dynamisk psykoterapi og elementer inden for musikterapien.

Tilsammen redskaber der har til formål at give dig den nødvendige ro der skal til, for at du får dit overblik tilbage.

Så du kan leve det liv du ønsker og hvor du med overskud kan

Du er velkommen til at booke en gratis samtale, hvor vi sammen afklarer hvad du har brug for hjælp til og om jeg er den rette til at hjælpe dig videre.

Tak fordi du følger med, jeg elsker at kunne inspirere og jeg håber du lader dig inspirer.

PS! hvis der er noget særligt du savner info eller viden om, vil jeg rigtig gerne hører fra dig.

Du sender bare en mail på, lailabaltser@bbsyd.dk, hvor du skriver dine ønsker og refleksioner, så hører du fra mig.

****

Hvis du ligesom tusinder andre, har lyst til at følge med på mit nyhedsbrev “mindre afstand – flere betydningsfulde samtaler” kan du nemt tilmelde dig lige HER:

Du modtager GRATIS min e – bog når du tilmelder dig mit nyhedsbrev.

Kærlig hilsen Laila, med ønsket om en herlig dag.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *